Måndag 26 juli 2010

Dinosaurier, ägg, broccoli och siffrorna 1,2 och 3 = Ice Age 3
För några dagar sen hade vi laddat med filmen Ice Age 3.
Kalles hår skulle klippas och det allra bästa sättet att lyckad med det, är att sätta på en film, som han vill se.
Han tycker verkligen inte om att klippa håret, men med en bra film glömmer han nästan bort hur jobbigt det är.
Ice Age 3 var perfekt - han skrattade sig igenom hela hårklippningen.

Filmen satte sina spår i Kalle, för idag har allt kretsat runt Ice Age 3, som var den film han fick se.
Redan vid frukosten började han prata om den lilla figuren Sid, som är en av huvudpersonerna i filmen.
Han gick upp till sitt rum och hämtade Sid (Kalle pratar bara om Buck, men den figuren har han inte).
I filmen vill Sid (eller Buck) ha broccoli. Det tänkte Kalle fixa.
Han började att leta i kylskåpet, men hittade ingen broccoli.
I frysen däremot fanns det. Stor broccoli skulle det vara. Den frusna broccolin satte han i Sids hand.
Efter det fortsatte han att äta sin frukost.

Senare bad han att få se filmen.
Samtidigt som han tittade på filmen gjorde han en teckning med alla figurerna i filmen. Alla blev gröna.
Med svart penna skriver han siffrorna 1, 2 och 3.
1:an och 2:an gör han en  ring runt och stryker sen över dem. Det är Kalles sätt att markera att det handlar om film nummer 3. Fiffigt, eller hur?

När det är dags för kvällsmat tittar han på äggen som ligger på köksbänken.
Han pekar på dem och säger "dinosaurieägg".
Han vet att det är hönsägg, men det är lite gulligt att han ser likheten.
Han tänker naturligtvis på Ice Age, där det är tre stycken dinosaurieägg med.


Kalle och Sid äter frukost!



Teckning med figurerna från Ice Age. Visst är det tydligt att det är från film nummer 3?



Kommentarer
Postat av: Rosie

Helt underbart! Kan inte bli tydligare! Vilka härliga bilder sen, på filmfigurerna. Jag har sett filmen så jag känner igen dem.

2010-07-27 @ 10:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0